Hurtownia odzieży używanej: O czym pamiętać, prowadząc secon-hand

secon-hand

Rynek odzieży używanej jest w Polsce niezwykle rozwinięty. W każdym większym i mniejszym mieście można kupić ubrania w tzw. second-handach. Osoby, które prowadzą sklepy z używaną odzieżą lub które zastanawiają się ich założeniem, powinny zwrócić uwagę na kilka istotnych szczegółów, które są kluczowe dla działalności tego rodzaju.

Co decyduje o sukcesie ciucholandu?

Second-hand, lumpeks, ciucholand — znamy wiele potocznych określeń na sklepy z używaną odzieżą. Ubrania w sklepach tego rodzaju pochodzą głównie z zagranicznych skupów i zbiórek. Odzież taka zostaje zebrana za granicą, następnie zapaczkowana i przetransportowana do Polski, gdzie najpierw trafia do hurtowni. Hurtownia odzieży używanej dokonuje wstępnej selekcji, a następnie sprzedawane są do sklepów, czyli właśnie tzw. second-handów.

Rynek odzieży używanej jest bardzo szeroki. Ponad połowa Polaków regularnie dokonuje zakupów w sklepach tego rodzaju. To ogromny potencjał. Z całą pewnością największą zaletą ubrań tego rodzaju jest cena. Oprócz ceny bardzo ważnym czynnikiem jest również niepowtarzalność ubrań. Wiele osób kupuje w sklepach z używaną odzieżą właśnie ze względu na możliwość znalezienia oryginalnych ubrań. Co więcej, wśród ubrań z ciucholandów niejednokrotnie można trafić na modne i markowe rzeczy.

Osoby prowadzące sklep z używaną odzieżą powinni jednak zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Jedną z nich jest kraj pochodzenia odzieży, którą planują sprzedawać w swoim sklepie. Istnieje bardzo szeroki wybór krajów, z których można ściągnąć odzież. Najbardziej popularne są Anglia, Dania, Irlandia, Niemcy, ale także Szwajcaria, Włochy, Francja. Rzecz jasna wciąż istnieją sklepy z odzieżą ze Stanów Zjednoczonych, jednak najczęściej ubrania z tego kraju są zwykle nieco droższe.

Należy zwrócić uwagę również na certyfikaty dotyczące dezynfekcji i dezynsekcji. Odnoszą się one głównie do tzw. odzieży niesortowanej. Kiedy kupujemy ubrania sortowane, nie musimy posiadać takiego certyfikatu. Jeśli jednak chcielibyśmy go uzyskać, należy w tym celu udać się do dostawcy. Każdy profesjonalny dostawca powinien wystawić certyfikat dotyczące dezynfekcji i dezynsekcji.

Prowadzisz second-hand? O tym musisz pamiętać